Een bedrukte tas voor een memorial
Wat is je grootste nachtmerrie? Als ik dat aan ouders vraag, zal voor velen het antwoord hetzelfde zijn. Dat je kind iets overkomt.
Het overkwam Ron in januari van dit jaar. Zijn zoon Dennis kwam te overlijden. Een prachtige vrouw en 2 jonge kinderen achter latend. Een drama, dat je maar weer een plek moet zien te geven.
Zes maanden later ontstond het idee een memorial te organiseren. Een tennistoernooi, omdat Dennis zo van tennissen hield. Om de deelnemers iets als herinnering mee te kunnen geven, ging Ron op zoek naar een toepasselijke give away. Hij wilde een tas van een tekst laten voorzien. En hij wilde een foto van Dennis af laten drukken op een bidon. Maar hij wist niet uit hoeveel kleuren deze bedrukking bestond, dus kon de juiste selectie niet maken in de shop. Hij nam contact met me op.
Een foto is een full colour bedrukking en kan niet op ieder product bedrukt worden. Daarnaast kan je je voorstellen dat dit meer kost dan een 1 of 2 kleuren bedrukking. Ik informeerde bij de leverancier naar de mogelijkheden met de foto op de bidon en kreeg een prijs door. Het past allemaal in het budget van de klant.
Helaas bleek later echter dat ik verkeerd was voorgelicht. Weliswaar was het nog steeds mogelijk de foto op de bidon te bedrukken, maar het zou vele malen duurder worden. Ik houd van een open en eerlijke communicatie en lichtte de klant in. Soms neem ik mijn verlies in dit soort zaken, maar hier zou behoorlijk wat geld op toegelegd moeten worden – buiten mijn schuld om. Gelukkig hadden we nog ruim de tijd voor het toernooi.
Ik zocht verder en verder, om toch aan de wens van de klant te kunnen voldoen. Echter, op een geven moment kreeg ik een telefoontje. De klant. Hij vertelde dat hij besloten had af te zien van de aanschaf van de bidon. Hij waardeerde mijn eerlijkheid en behulpzaamheid en zei dat hij volgend jaar hiervoor weer bij me aan zou kloppen.
De tas ging wel door. En zoals het vaak gaat in gevallen waar het niet als vanzelf verloopt, trad de wet van Murphy op. De tassen werden geleverd. Met foto! In plaats van met tekst. Terwijl de wens van de klant heel duidelijk was alleen tekst te plaatsen op de tas. Zijn schoondochter wenste niet continue geconfronteerd te worden met het verlies van haar man, wat met een tas vaker het geval zou zijn dan met een bidon, die je af en toe tevoorschijn haalt.
Wederom klom ik in de telefoon. Ondertussen enorm balend natuurlijk. Maar ik had al wel geregeld dat de tassen zonder extra kosten opnieuw zouden worden gemaakt, dus dat deelde ik de klant mee. Ik liet aan hem de keuze wat hij wilde met de tassen met foto, die kon hij gratis van me krijgen.
Het einde van het verhaal. Ondanks tegenslagen onderweg, dankzij een open en eerlijke communicatie een tevreden klant. Gelukkig is er voor mij niets natuurlijkers dan zo te handelen. Meedenken met de klant, ondernemend zijn in geval van fouten en vooral mijn klant op de hoogte houden in het gehele proces.
Dat is La Touche Magique, jouw personal gift shopper voor cadeaus, relatiegeschenken, promotionele artikelen en kerstpakketten.
Met dank aan Ron dat ik dit verhaal mocht plaatsen.